Wist u dat er in Vlaanderen ruim 800 000 mensen het moeilijk hebben om zelfstandig deel te nemen aan het dagelijkse leven in onze maatschappij?
De oorzaken hiervan zijn heel divers: het hebben van een beperking, afkomst, kansarmoede, lage geletterdheid, ouderdom,…

Soms is hun zelfvertrouwen geschaad omdat ze reeds te veel negatieve ervaringen hebben opgelopen (bv. een verkeerde weg nemen, een dienst niet vinden ,…)

Samen kunnen we ervoor zorgen dat meer mensen kunnen deelnemen aan het dagelijkse leven in Kasterlee: winkelen, de bus nemen, papieren in orde brengen, informatie vragen,…

Dat lijkt simpel, maar is niet evident voor mensen die geen begrijpelijke vraag kunnen stellen omdat ze de situatie niet goed begrijpen.

Met BlueAssist durven ze hun vraag tonen aan medeburgers, loketbediendes, handelaars, buschauffeurs,… die hen verder op weg kunnen helpen.

BlueAssist is een logo dat vertrouwen biedt aan mensen die het moeilijk hebben om een eenvoudige vraag te stellen aan een medeburger. Het logo biedt ook vertrouwen aan de hulpverlener om hulp te bieden. Bv. “Kan je me tonen waar het gemeentehuis ligt?”

BlueAssist is een meerwaarde voor heel wat mensen. Iedereen heeft wel eens hulp nodig maar de meeste mensen kunnen hun vraag zelf op een begrijpelijke manier stellen. Voor een BlueAssist-gebruiker wordt communicatie met andere woorden mogelijk dankzij het BlueAssist-icoon en een bijhorende boodschap. Hierdoor kunnen ze heel wat zelfstandiger leven. Een organisatie kan zijn dienstverlening toegankelijker maken dankzij BlueAssist.
Meer informatie kan u alvast vinden op http://www.blueassist.eu/nl/